انجمن مدیریت آموزشی ایران Iranian Educational Administration Association
مشاهده خبر
متن دعوت نامه پروفسور پیتر فنشام  برای شرکت در کنفرانس انجمن آموزش علوم استرالیا
   

باسمه تعالی

پروفسور پیتر فنشام که صاحبنظر مشهور و مورد احترام جهانی در پژوهش آموزش علوم است دربارۀ دعوت از دکتر بهرنگی و چهار تن از پژوهشگراناو برای شرکت در کنفرانس انجمن آموزش علوم آسترالیا پروپوزالی به شرح زیر به هیئت مدیرۀ انجمن آسیایی پژوهش آموزش علوم ارسال داشته است.

انجمن مدیریت آموزشی ایران به این مناسبت در نظر دارد کارگاه آموزشی برای علاقمندان مدیریت آموزش علوم که تحت مفهوم مدیریت آموزشی دایر خواهد شد تشکیل دهد. خبر مربوط به تشکیل این کارگاه را در سایت انجمن بزودی ملاحظه خواهید کرد.

هیئت مدیرۀ انجمن آسیایی پژوهش آموزش علوم

من از این که در چهاردهمین سیمپوزیم سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی که در سال 2010 در کشور اسلوانی تشکیل شد با پروفسور بهرنگی از دانشگاه تهران (خوارزمی) آشنا شدم بسیار خرسندم. ملاقات مختصری که با او و پژوهشگران دکتری تحت راهنمایی او برایم روی داد شگفت آور بود. در پانزدهمین سیمپوزیم سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی که در تاریخ اکتبر 2012 در کشور تونس تشکیل شد انتظار ملاقات مجدد این  گروه را داشتم تا از موضوعات پژوهشی در آموزش علوم و روش تحقیق آنها با اطلاع شوم. افسوس که به دلیل پیچیدگی بورکراسی در ارتباط با حمایت مالی فقط پروفسور بهرنگی (عضو سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی) توانست در سمپوزیم حضور پیدا کند. من دربارۀ نا امیدی از این دیدار به این موضوع اندیشیدم و موضوع را با همکاران حاضر در آن کنفرانس مورد بحث قرار دادم، و دریافتیم که ایران یکی از کشورهای است که در آن گروه پژوهشی قابل اعتنایی وجود دارد و ما دربارۀ آن از کمترین اطلاع، چه به لحاظ انتشارات یا شرکت در سایر کنفرانس‌های پژوهش محور برخورداریم. این سبب شد که من به چیزی که ممکن است بخوبی در راستای نقش ویژۀ انجمن استرالیایی پژوهش آموزش علوم در حمایت از پژوهش و پژوهشگران جدید مورد توجه قرار گیرد بیندیشم و اکنون می‌خواهم به صورت پیشنهاد به هیئت مدیره انجمن مطرح سازم.

 پروپوزال: انجمن استرالیایی پژوهش در آموزش علوم دعوت‌نامه‌ای برای پروفسور بهرنگی و تا 5 نفر از شاگردانش برای حضور در کنفرانس 2013 در ولینگتونو نیوزیلند ارسال نماید. این دعوت‌نامه هزینۀ ثبت نام و تسهیلات (بعلاوۀ شام) برای 3 تا 4 شبانه روز کنفرانس را پوشش ‌دهد.

من این موضوع را بدون هیچ تعهدی با پروفسور بهرنگی در سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی در میان گذاشتم و ایشان به این موضوع علاقه نشان داده و معتقد بود که می‌تواند ترتیبی بدهد که پژوهشگران پرداخت هزینه‌ سفر هوایی را خود متقبل شوند.

اگر گروه ایرانی بتواند چند روزی در گفتگوهای غیر رسمی با پژوهشگران چند تایی دانشگاه شرکت داشته باشد (و به این دلیل که هزینۀ آن در این مدت کم گران به نظر نرسد) بهینه سازی چنین دیداری پر مزیت خواهد بود. من دانشگاه‌های ویکاتو و موناش (که برخی از پژوهشگران گروه پژوهشی آنها پروفسور بهرنگی در سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی را می‌شناسند) بیشتر در نظر دارم. این گروه‌های استرالیایی علاقمندی و تمایل خود به میزبانی این دیدار را برای 2 تا 3 روز بلافاصله پیش یا بعد از کنفرانس انجمن استرالیایی پژوهش آموزش علوم ابراز داشته‌اند. چنین ترتیباتی به معنای دیدار 10 تا 11 روزه آنها تلقی می‌شود.

متن انگلیسی پیشنهاد پروفسور فنشاین به هیئت مدیرۀ انجمن آسترالیایی پژوهش درآموزش

Australia Science Education Research Association

PROPOSAL TO ASERA BOARD

At the IOSTE XIV Symposium Slovenia in 2010, it was a pleasure to renew acquaintance with Professor  Mohammed Reza Behrangi from the University of Tehran who had been to the previest symposium in Slovenia. At that meeting I was surprised to briefly to meet about eight doctoral students who were working under his supervision. I had been looking forward to again meet this group at IOSTE XV in Tunisia in October 2012, and to learn what issues in science education they are studying and with which research methods.  Alas there had been some bureaucratic complications with respect to their funding and only Professor Behrangi (a committee member of IOSTE) was able to be present.

As I reflected on this disappointment and discussed it with the other Australians present, we found that Iran was one of the few countries where there is a substantial science education research group, about which we know very little, either from publications or from participation in other more research-oriented conferences.

This led me to consider something which may well be in keeping with ASERA’s explicit role in fostering research and early researchers, and which I now want to propose to the Board.

Proposal:That ASERA issue an invitation to Professor Behrangi and up to five of his students to attendthe 2013 ASERA Conference in Wellington, NZ.  The invitation would include the Registration and Accommodation costs (plus Dinner) for the three (or four) days and nights  of the conference.

Without any commitment, I checked at IOSTE if Professor Behrangi had interest in such an idea and he replied enthusiastically, saying he believed that he could assume responsibility for the airfares involved.

To optimise such a visit and not extend it (costs wise too much) it would be advantageous if the visiting Iranian group could spend a day or so in more informal talks with the researchers in a couple of universities. The obvious ones seem to be Waikato and Monash (where some of the research group already know Professor Behrangi from IOSTE).  These groups has expressed interest and willingness to host the visitors for 2 or 3 days immediately prior to, or after the ASERA meeting. Such an arrangement would mean a total visit of 10 or 11 days.

 

متن انگلیسی پاسخ دکتر بهرنگی به پیشنهاد پروفسور فنشاین

Dear Peter

I enthusiastically applaud your initiation and I appreciate your god-willing efforts for improving human intelligence, dignity, and its cognition which I have been after in my studies, so far. It would be the beginning of a unique academic cooperation and mutual efforts for our cause of being in service of humanity and its dignity to be fulfilled. Your suggestion to me is marvelous and it is my honor to accept your proposal enthusiastically. As a matter of fact, according to your initiation, I have begun a new plan for a workshop in Tehran designed to generate the model of research on managing learning scientific concepts in a sample graduate students who will be selected among the accessible ones. As the president of Iranian Educational Administration Association (IEAA), which has newly started its work, I am going to site this workshop announcement for series of one days each week from Wednesday 16 January 2013. I am looking forward to see how many volunteers would participate. My hunch is the number would be more than 100 volunteers from many aspects of Science education research. After all,  they become acquaintance with the Model then they would be followed up to prepare a scenario for teaching any subject in science they would prefer to see their nurturing and instructing effects on students learning and value laded behaviors. According to the subject of teaching there would be different questionnaire built to assess learner’s attitude and academic achievement. There will be comparisons made between means of pre-test and post-test and or between traditional and experimental groups in socio-economic status, or ethnic, or gender groups.  Many of these volunteers have already been acquainted with the model but they still need to work on its implementation more sophistically.

If your proposal gets confirmation I would suggest a mini-symposium to be included for Iranian researchers to present their researches on learning different science subjects.  The suggestion you made looks like a miracle for human development and our cause to be in service of humanity.

Dear Peter, I frankly respect your effort which is in line of my life philosophy.

Happy New Year,

 To you,

To your family,  and to our Australian colleagues.

Mohammad Reza

 

منبع : رئیس انجمن
نویسنده خبر : کریمی(مسئول سایت انجمن)
تاریخ انتشار : 1391/10/16 - 13:33
سایت های مرتبط
پورتال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
شوراي انجمن هاي علمي ايران
وزارت آموزش و پرورش
پایگاه تخصصی مجلات نور
نمایه رایگان نشریات (مجلات) علمی پژوهشی کشور
کتابخانه ملی ایران
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانIRANDOC
آدرس اختصاصی فصلنامه علمی - پزوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی
وب نوشت تخصصی پژوهش علوم اجتماعی
انجمن مديريت آموزشي ايران شعبه استان آذربايجان شرقي
شعبه استان آذربایجان شرقی
سایت نشریه علمی - پژوهشی مدیریت بر آموزش سازمانها
ieaa.ir@morvarid تلگرام انجمن مدیریت آموزشی ایران
سایت نشریه علمی - پژوهشی مدیریت مدرسه..
کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت، اقتصاد و کار آفرینی 10 آبان 1396 مطابق با تاریخ 1 november در کشور تایلند- شهر بانکوک.
کنفرانس بین المللی تحولات در علم، فناوری و مهندسی 11 آبان 1396 مطابق با تاریخ 2 november در کشور تایلند- شهر بانکوک.
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، مدیریت اقتصاد و حسابداری 27 تیرماه 1396 مطابق با تاریخ 18 July در کشور فرانسه- شهر پاریس.
سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب و کار به تاریخ 12 مرداد ماه 1396 در دانشگاه علم و فرهنگ.
کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد، توانمندی صنعت جهانگردی در توسعه به تاریخ 16 شهریور ماه 1396 در شهر مشهد.
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم، تکنولوژی و مهندسی 18 تیر ماه 1396 مطابق با 9 2017July در کشور فرانسه-شهر پاریس .
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران IEAA از کنفرانس سالانه، پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی 11 مرداد ماه 1396 تهران -ایران.
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از ( اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در ایران ) - نمایه شده در پایگاه استنادی جهان علوم اسلام (آی.اس.سی) The first national conference on modern management studies in Iran شهریور ماه 25 - 1396 - کرج
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از ( کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21 ) National Conference on new approaches in humanities in the 21st « در تاریخ 16 آذر 1396 در رامسر
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از همایش MEDU2017 TEHRAN, IRAN همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی آموزش🌻🌻🌻🌻
برگزاری ( اولین کنفرانس ملی کاربردی سازی هوش تجاری ) راهکارها و چالش ها، تهران- دانشگاه علم و صنعت ایران- 2 آذرماه 1396، همراه با حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران و حضور جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی به عنوان عضو کمیته علمی
برگزاری( اولین همایش ملی مدیریت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی )تاریخ برگزاری 22 آذر 1396 مشهد، با حضور انجمن مدیریت آموزشی ایران به عنوان حامی علمی و معنوی و حضور محترم جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی به عنوان کمیته علمی....
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران IEAA از اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، 23 آذر 1396 در تبریز، تالار وحدت دانشگاه تبریز
انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه استان اصفهان
طراحی و اجرا: شرکت آداک