انجمن مدیریت آموزشی ایران Iranian Educational Administration Association
مشاهده خبر
تنظیم پیش‌نویس نقشه راه انجمن مدیریت آموزشی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن
بدينوسيله به اطلاع اعضاي محترم انجمن مي رساند نخستين نشست روساي شعب انجمن مديريت آموزشي ايران  با ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنكابن برگزار شد. خبرگزاري آنا  خبر مربوط به اين نشست را به شرح زير منتشر نمود:
 
نوشته شده در تاریخ ۰۳/شهریور/۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷ و در حوزه های واحدهای دانشگاه آزاد

 

تنظیم پیش‌نویس نقشه راه انجمن مدیریت آموزشی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن

خبرگزاری آنا: پیش‌نویس نقشه راه انجمن مدیریت آموزشی ایران در نخستین نشست شعب این انجمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن تنظیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نخستین نشست شعب انجمن مدیریت آموزشی ایران با حضور محمدرضا بهرنگی رئیس انجمن مدیریت آموزشی ایران و نماینده انجمن بین المللی آموزش علوم در کشورهای خاورمیانه به همراه هیأت مدیره و روسای شعب استانی انجمن مدیریت آموزشی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن برگزار شد.

بهرنگی در ابتدا از میزبانی واحد تنکابن قدردانی و اظهار کرد: نام واحد تنکابن در تاریخ انجمن مدیریت آموزشی کشور به عنوان برگزارکنندهٔ نخستین نشست انجمن ثبت خواهد شد و دکتر صمدی لرگانی به‌ عنوان نخستین رئیس دانشگاهی است که بخشنامه وزارت علوم را اجرا و از انجمن حمایت کرده است.

وی رسالت انجمن را در قبال سیستم‌های آموزشی کشور این گونه قلمداد کرد که سیستم‌های آموزشی کشور و جهان اعم از آموزش عمومی و آموزش عالی از تاثیر پدیده اینرسی یا لختی رنج می‌برد، این لختی‌‌ همان ادامه روال گذشته در حفظ محتوا، انتقال، ارزشیابی و روش تدریس مربیان بر آن جلوه می‌کند، استفاده از (ICT) از الزامات روز و لازم است سیستم‌های آموزشی موجباتی فراهم سازند تا بتواند از این سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی به منظور پاسخگویی به پدیده‌های علمی روز باشند.

رئیس انجمن مدیریت آموزشی ایران، مدیریت بر آموزش علوم را یکی از مولفه‌های عمده انجمن مدیریت آموزشی کشور مورد توجه قرار داد و گفت: همه مربیان و مدیران آموزشی می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های مدیریت آموزشی، نشست‌های علمی و پژوهشی به عنوان عضو شرکت کرده و از نوآوری‌های روز درباره مدیریت آموزشی و نیز مدیریت آموزشگاهی برخوردار شوند.

وی انجمن مدیریت آموزشی را به عنوان یک انجمن مردم نهاد با تجمیع استادان و مدیران و افراد صاحب‌نظر که می‌تواند از پدیده سینرژی یا جمع افزایی استفاده کند معرفی و خاطرنشان کرد: انجمن می‌تواند پتانسیل خود را در تحولات کیفیت آموزشی مراکز آموزشی در اختیار سازمان‌های رسمی قرار دهد و به این وسیله در راستای ارتقای کیفیت آنها و به روز کردن محتوا و روش‌ها با استفاده از امکانات جدید ICT خدمت کند.

بهرنگی افزود: از آنجا که انجمن مدیریت آموزشی ایران، موسسهٔ غیرانتفاعی و غیردولتی است، از این امتیاز برخوردار است که از نقش ارتباطی، اطلاعاتی و پیونددهندگی خود استفاده کرده و مرزهای خدمات موسسات خود را گسترش دهد.

استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران و عضو هیأت مدیره انجمن نیز درخصوص بسترسازی در راستای کارآفرینی فارغ التحصیلان رشته مدیریت آموزشی گفت: با توجه به اهمیت و نقش آموزش و علاقه‌مندی و زمینه‌های فرهنگی ایرانیان مبنی بر شوق به تحصیل (بر خلاف برخی از کشورهای جهان) و آمادگی خانواده‌ها برای هزینه کردن در آموزش اظهر من الشمس است و از این پتانسیل می‌توان فارغ‌التحصیلان مدیریت آموزشی را هدایت کرد.

 

محمود حقانی یکی از برنامه‌های انجمن را تربیت مدرس و مربی عنوان کرد و افزود: انجمن می‌تواند با هدایت فارغ‌التحصیلان و همچنین آموزش آنان برای عملگرا شدن و تشکیل انواع شرکت‌ها (مانند شرکت‌های دانش بنیان) حضور خود را در سازمان‌ها و توسعه فرهنگ عمومی امکان‌پذیر کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن هم در این نشست با قدردانی از هیأت رئیسه و روسای شعب استانی انجمن مدیریت آموزشی کشور گفت: حضور استادان و پیشکسوتان مدیریت آموزشی از سراسر کشور به منظور توسعه دانش مدیریت آموزشی بدون چشم داشت مالی می‌تواند مبین ایثار و از خودگذشتگی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌باشد.

محمود صمدی لرگانی افزود: بی‌شک مدیریت آموزشی نه تنها در بحث آموزش بلکه در همه مباحث مدیریتی و اجرایی اثرگذار است و تصمیماتی که کارگروه این نشست در خصوص نقشه راه مدیریت آموزشی تنظیم می‌کنند می‌تواند ثمربخش باشد.