انجمن مدیریت آموزشی ایران Iranian Educational Administration Association
مشاهده خبر
متن پاسخ به نامه 1398/12/19به شماره 345833/3/3 جناب آقای دکتر محمد جلالی دبیر محترم کمیسیون انجمن‌های علمی ایران از سوی جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی رئیس محترم انجمن مدیریت آموزشی ایران :
متن پاسخ به نامه 1398/12/19به شماره 345833/3/3 جناب آقای دکتر محمد جلالی دبیر محترم کمیسیون انجمن‌های علمی ایران از سوی جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی رئیس محترم انجمن مدیریت آموزشی ایران :.....👈...بسمه تعالی... با درود فراوان به همکاران محترم و اعضای محترم انجمن، دعا می کنم که ویروس کوید 19 دامن همکاران را نگیرد و اگر خدای ناکرده گرفت زود رها کند زیر به صحت و سلامت و وجود همگی شما عزیران نیاز دارم و برایم ارزشمند و محترم می باشید. سعی دارم تا شما را بیشتر در جریان امور انجمن مدیریت آموزشی بویژه با توجه به برنامه های توسعه ای آن که در پیش است قرار دهم. مطالب زیر در پاسخ به نامه 1398/12/19 به شماره 345833/3/3 جناب آقای دکتر محمد جلالی دبیر محترم کمیسیون انجمن‌های علمی ایران است: به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر انتفاعی نامه بنویسند که اینقدر مسؤولین محترم و با شخصیت انجمن ها را به صف نکشانند و فرایند رفتن به پست و ارسال مدارک را حذف کنند، به همان صورت سامانه ورود الکترونیکی رفع اشکال نمایند، برای پز دادن به اینکه توانسته باشند مدیریت الکترونیکی نمایند ماهواره را روی گاری نگذارند، دلسوز باشند با شخصیت های علمی کشور همدلی داشته باشند تا مانع گرفتن ویروس کوید 19 در صف انتظار برای پست مدارک که بیش از 2 ساعت وقت را به بطالت می گیرد شوند و به این صورت از رفت و آمد مستلزم خروج از منزل و خیابان گردی مانع گردند. بدانند اقدامات بهداشتی خوب است ولی از راه بی توجهی آنها در کمک به دیگران است که بیماری در این صف ها شیوع می یابد و سرانجام دامن خود آنها را می گیرد. به اداره مالیات ها نامه ارسال نمایید که اینقدر چوب لای چرخ نگذارند و اینقدر بهانه برای ممانعت انجمن ها از معافیت نیاورند. تکلیف هر انجمن را از طریق الکترونیکی تعیین و در رفع مشکل هر انجمن به طریق ایمیل هدایتگر باشند. بر این عقیده استوارم که فسادهای مالی در کشور از طریق انجمن ها شیوع نیافته است و خِرَدمندی مانع آسیب رساندن آنها به جامعه می باشد. آنها از بهترین های کشور برای صرفه جویی، استفاده بهینه و اثربخشی امکانات مالی می باشند. کمیسیون و اداره مالیات در این اوضاع و احوال کنونی که سازمان‌های مرتبط با انجمن ها به جای تسهیل امور موجب مزاحمت در سرراه خدمات ایثارگرانه آنها می شوند خود را وابسته به اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر انتفاعی ننمایند و به بیلان آخر سال آنها که در یک صفحه وضع و حال مالی آنها را بیان می کند اکتفا نمایند. آیا لازم است دفتر حداقل 250 برگی یا 500 برگی برای گزارش یکی دو صفحه فعالیت مالی آنهم با توجه به چندین بار مراجعه از طریق پست و اقدامات برای پلمپ آنها توسط اداره ثبت شرکت ها انجام گیرد؟ آیا در شأن شخصیت های علمی کشور هست که وقتشان را صرف این امور تشریفاتی رفتاری الکترونیکی نمایند ؟ آیا انگیزه این فرایند تشریفاتی مبالغی نیست که از انجمن ها برای هر بار مراجعه و نیز هر نوع به اصطلاح خدمت! دریافت می کنند. بنابراین تصریح شود نیازی به دریافت دفتر کل و روزنامه به طریق الکترونیکی و وادار کردن انجمنها برای رفتن مکرر به پستخانه برای ارسال مدارک نباشد. برای ارتباط بین انجمنها بصورت الکترونیکی و تشکیل همایش ها بصورت مجازی برنامه تهیه شود. یا واحدی موظف گردد که به انجمن ها برای راه اندازی این خدمات کمک و برنامه ریزی نماید. برای پشتیبانی از سایت انجمن ها و کاهش هزینه هایی که به مؤسسات مختلف سوداگر می پردازند اقدام گردد تا انجمن ها بتوانند سایت خود را در اختیار ستاد مبارزه با بیماری های واگیر از جمله ویروس کوید 19 و در سایر مواقع بحرانی قرار دهند. انجمن مدیریت آموزشی ایران سایت خود را در اختیار انجمن مشاوره و راهنمایی ایران قرار داد تا اطلاعات لازم برای آگاهی عموم را اشاعه دهد. برنامه راهبری مدیریت آموزش و یادگیری دروس تخصصی هر یک از رشته های علمی با کمک به انجمن مدیریت آموزشی بر قرار گردد تا در برابر شیوع ویروس کوید 19 و بجای آن شیوع یادگیری مهارت های شهروندی و خِرَدمندی در هنگام بحران عمومی در ضمن آموزش و یادگیری مباحث درسی پدید آید. ما می توانیم از همان راهی که ویروس کوید 19 با این سرعت خارق العاده شیوع یافته است فهم و آموزش و یادگیری را برای توسعه شناخت و فهم اشخاص شیوع دهیم تا شاهد رفتارهای غیر عقلانی غیر خِرَدمندانه برخی از اشخاص که در تلویزیون نشان داده شد نباشیم. این نوع آموزش با الگوهای آموزش و یادگیری جدید (در مقابله با ویروس جدید) امکان پذیر است که لازم است در وضع و حال آموزش کشور شیوع یابد. الگوها و روش های جدید را به عنوان مهارت زندگی شهروندان باید آموخت. جای تأسف ندارد که اغلب پزشکان ما به دلیل حفظ کردن مطالب درسی نتوانستند در مراحل اولیه شیوع ویروس جدید، کوید 19 را از 18 نوع ویروس گذشته آن که شامل انواع آنفلوآنزا ها می شود تشخیص دهند! این عدم تشخیص به موقع چه خساراتی که به بار نیآورده است؟  اگر آموزش سنتی به آنها عادت به حفظ کردن را آموخته است و نه کشف، خلاقیت، حل مسئله، کاوشگری و نوآوری را مسلم است که از مهارت لازم برای تشخیص و درمان بیماری های ناشناخته ای که هر روز نمونه هایی از آن رخ نشان می دهد نداشته باشند و نتوانند خود را از وابستگی صرف نوعی از علم و دانش به سیاست های تجاری کشورهای صاحب علم رها سازند. حتّی با همه پیشرفت ها در حفظیات نتوانند قدمی در پیشروی از نوع 18 به شناخت نوع 19 بردارند و این نیاز به مهارت کشف و خلاقیت دارد. آنها نیاز به عادت ورزی در مهارت پیشروی در کشف موجودیت های ناشناخته در حرفه خود بیش از پیشرفت در حفظ مطالب دارند. ممکن است حتّی با این عادت ورزی آموخته شده به بی خِرَدی و آموختن از راه حفظ کردن مطالب قادر نباشند که 18 نوع بیماری های شناخته شده ناشی از ویروس های دسته کرونویدی را از یکدیگر تمیز و تشخیص دهند. آزمون این ناکارآمدی تحصیلی بسیار ساده است از آنها بپرسید وجه مشترک کوید 19 از سایر ویروس های این دسته از کرون ویروس ها چیست؟ چه تفاوتی با هم دارند و آشنایی با کدام شناسه عمده سبب تمایز آنها می شود؟ اگر از این آزمون موفق شدند آنگاه می توان گفت که مدیریت آموزش و یادگیری کار خود را کرده است. البته لازم است بنگاهای تجاری آزمون ساز و کلاسهای تقویتی حفظ کردن، پاسخ به این سؤالات را در اختیار داوطلبان پزشکی قرار نداده باشند و حفظ پاسخ ها جای عقلانی عمل کردن را در آموزش نگیرد. اینگونه آموخته های فقط حفظی صلابت و وقار علمی اصحاب حرفه را در عصر دیجیتال که دسترسی آزاد عمومی به داده های الکترونیکی را در شبکه های وبگاهی و ویکی پدیا ها فراهم نموده و در دسترس اغلب شهروندان عادی قرار داده در نزد بیماران و مراجعان به صاحبان حرفه را کم رنگ نموده و می نماید. بنابراین، معلوم است در هنگامه مواجه با یک بیماری جدید ناشی از ویروس کوید 19 اغلب فارغ التحصیلان پزشکی نتوانند به سرعت توجیه علمی بیشتر از آنچه که عامۀ مردم دارند، داشته باشند و آنها را برای کمک به جلوگیری از آن و درمان آن هدایت نمایند. این مطالب برای فارغ التحصیلان رشته های علمی دیگر دانشگاهی مانند مهندسی، کشاورزی، تعلیم و تربیت، علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی نیز صادق است و از همه مهمتر نقش استادی و معلمی است که باید حرفه ای شود و حرفه ای بماند تا آدم خِرَدور حرفه ای در تدبیر و تعقل پرورش دهد. چقدر باید این عبارت در زبان عامه و اندیشوران تکرار شود که کیفیت آموزش ما در همه رشته ها نیاز به تحوّل در رهبری مدیریت آموزش و یادگیری دارد تا در آن خلق مفاهیم علمی نسبت به حفظ مطالب علمی اولویت یابد و بر خِرَدمندی و حکمت و بینش عقلانی تأکید شود. کمیسیون انجمنها به انجمن مدیریت آموزشی ایران کمک کند تا بسته، یا کیت، یا پکیج آموزش نوین را تهیه نماید، در ارتباط خود در اختیار علاقمندان به آموزش ویادگیری انجمن های دیگر قرار دهد و ارتباطات بین انجمن ها را برای توزیع و اشاعه این خدمات برقرار نماید. اشخاصی از انجمن ها که از این مطالب مفاهیم جدی و لازم را دریافت کرده اند و علاقمند به پشتیبانی و اقدام برای اعتلای کیفیت رهبری مدیریت آموزش و یادگیری در بخش آموزش در انجمن خود می باشند با ذکر علاقمندی خود که بخواهند به شورای علمی و ملی راهبری مدیریت آموزش و یادگیری در رشته خود بپوندند و ما را یاری نمایند با ارسال اطلاعاتی از قبیل درسی که تدریس می کنند، رشته تحصیلی، تجارب آموزشی خود و اطلاعات و ایمیل کسانی که علاقمند به بهبود کیفیت آموزش در رشته تحصیل خود می باشند به آدرس ایمیل Behrangimr@yahoo.com همکاری و همراهی خود را به اینجانب اعلام نمایند. ......... در صورت تمایل به تصویر نامه، می توانید به گالری تصاویر مراجعه نمایید.
لینک مرتبط : https://t.me/joinchat/AAAAAD7heNWvbJbm2qHn7w
منبع : انجمن مدیریت آموزشی ایران
نویسنده خبر : سرکار خانم مروارید خنجرخانی، رئیس روابط عمومی و سایت انجمن مدیریت آموزشی ایران
تاریخ انتشار : 1398/12/21 - 2:7
سایت های مرتبط
پورتال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
شوراي انجمن هاي علمي ايران
وزارت آموزش و پرورش
پایگاه تخصصی مجلات نور
نمایه رایگان نشریات (مجلات) علمی پژوهشی کشور
کتابخانه ملی ایران
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایرانIRANDOC
آدرس اختصاصی فصلنامه علمی - پزوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی
وب نوشت تخصصی پژوهش علوم اجتماعی
انجمن مديريت آموزشي ايران شعبه استان آذربايجان شرقي
شعبه استان آذربایجان شرقی
سایت نشریه علمی - پژوهشی مدیریت بر آموزش سازمانها
ieaa.ir@morvarid تلگرام انجمن مدیریت آموزشی ایران
سایت نشریه علمی - پژوهشی مدیریت مدرسه..
کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت، اقتصاد و کار آفرینی 10 آبان 1396 مطابق با تاریخ 1 november در کشور تایلند- شهر بانکوک.
کنفرانس بین المللی تحولات در علم، فناوری و مهندسی 11 آبان 1396 مطابق با تاریخ 2 november در کشور تایلند- شهر بانکوک.
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، مدیریت اقتصاد و حسابداری 27 تیرماه 1396 مطابق با تاریخ 18 July در کشور فرانسه- شهر پاریس.
سومین کنفرانس سالانه مدیریت و اقتصاد کسب و کار به تاریخ 12 مرداد ماه 1396 در دانشگاه علم و فرهنگ.
کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد، توانمندی صنعت جهانگردی در توسعه به تاریخ 16 شهریور ماه 1396 در شهر مشهد.
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم، تکنولوژی و مهندسی 18 تیر ماه 1396 مطابق با 9 2017July در کشور فرانسه-شهر پاریس .
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران IEAA از کنفرانس سالانه، پژوهش در علوم انسانی و مطالعات اجتماعی 11 مرداد ماه 1396 تهران -ایران.
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از ( اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در ایران ) - نمایه شده در پایگاه استنادی جهان علوم اسلام (آی.اس.سی) The first national conference on modern management studies in Iran شهریور ماه 25 - 1396 - کرج
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از ( کنفرانس ملی رویکردهای نوین علوم انسانی در قرن 21 ) National Conference on new approaches in humanities in the 21st « در تاریخ 16 آذر 1396 در رامسر
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از همایش MEDU2017 TEHRAN, IRAN همایش تحلیل مسائل و تامین منابع مالی در آموزش عالی آموزش🌻🌻🌻🌻
برگزاری ( اولین کنفرانس ملی کاربردی سازی هوش تجاری ) راهکارها و چالش ها، تهران- دانشگاه علم و صنعت ایران- 2 آذرماه 1396، همراه با حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران و حضور جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی به عنوان عضو کمیته علمی
برگزاری( اولین همایش ملی مدیریت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی )تاریخ برگزاری 22 آذر 1396 مشهد، با حضور انجمن مدیریت آموزشی ایران به عنوان حامی علمی و معنوی و حضور محترم جناب آقای پروفسور محمد رضا بهرنگی به عنوان کمیته علمی....
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران IEAA از اولین کنفرانس ملی نقش حسابداری، اقتصاد و مدیریت در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی، 23 آذر 1396 در تبریز، تالار وحدت دانشگاه تبریز
انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه استان اصفهان
انجمن محترم مدیریت ایران
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران، از سیزده امین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک 28 آبان ماه 1398- برگزار کننده محترم همایش، انجمن مدیریت راهبردی ایران, نیز با حضور ریاست محترم انجمن مدیریت آموزشی ایران، عضو محترم، کمیته تخصصی کنفرانس، جناب
حمایت علمی و معنوی انجمن مدیریت آموزشی ایران از سومین کنفرانس ملی مدیریت و سیستم های فازی The Third National Conference on Management and Fuzzy Systems در تاریخ 8 اسفند ماه 1398، دانشگاه ایوان کی ...
طراحی و اجرا: شرکت آداک